سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانشمندترین مردم، بیمناکترین آنان از خدای سبحان است [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

زهرا امیر ابراهیمی از نرگس تا خودکشی؟!

 

با آغاز فیلم نرگس در صدای و سیمای جمهوری اسلامی و جذابیت زیاد آن پس از گذشت مدتی کوتاه جایگاه خاصی بین خانواده های ایرانی پیدا کرد. شخصیت های این داستان هریک معنایی مجزا برای خود داشتند.

اما در این میان شخصیت "زهره" بعلت نقش آفرینی جالب و چهره ی جذاب طرفداران ویژه خود را یافته بود تا اینکه فیلم مبتذل منتسب به وی انتشار پیدا کرد.


مدتی است فیلم پورنوی منتسب به زهرا امیر ابراهیمی "زهره شوکت" جنجال فراوانی به پا کرده است. در این میان فیلم ها و عکس های زیادی از طریق اینترنت و سی دی بین مردم رد و بدل می شود که مربوط به همین داستان است.

روزهای ابتدایی کمتر کسی فکر می کرد که تصاویر و فیلم ها مربوط به این شخص باشد. ولی متاسفانه با اوج گرفتن این داستان در اینترنت و خبرهای ضد و نقیض از گوشه و کنار این شاعبه رنگ و بوی حقیقی تری به خود گرفت.

اخباری که در سایت هایی مانند هفت روز و شهروند مبنی بر مصاحبه با امیر ابراهیمی و جعلی خواندن فیلم از سوی او منتشر گردیده هنوز صحتش به تایید هیچ خبرگزاری رسمی نرسیده است. در این سایت ها به نقل از وی گفته شده بود که او ضمن تکذیب و جعلی خواندن این فیلم تاکید نموده از منتشر دهندگان آن شکایت کرده است!


این تصویر در فیلم مذکور ، تصویری است که بیشترین شباهت را با زهرا امیر ابراهیمی دارد.

پس از چند روز شایع شد امیر ابراهیمی خود کشی کرده است.

جام جم اینگونه مساله را بازگو می کند:

ابتدا گفته شد این مساله صحت ندارد...

محمد تورنگ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس گفتن خبر افزود: این هنر‌پیشه زن هم‌اکنون در سلامت کامل است و خبر خودکشی او هنگام بازجویی ماموران صحت ندارد.

سپس برخی خبرگزاری ها از خود کشی نا فرجام وی خبر دادند!

بنا بر به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، از سوی منابع غیر رسمی ، یکی از هنرپیشه‌های زن سریال نرگس صبح دیروز هنگام تحقیق ماموران اقدام به خودکشی کرده است که بلافاصله به بیمارستانی در شمال تهران منتقل شده است.

روز 10 آبان خبر دیگری بر روی تلکس ها مخابره شد!

جسد منتسب به زهرا امیرابراهیمی در پزشکی قانونی تهران!

به گزارش عصرایران- جسد یک زن که گفته می شود "زهرا امیرابراهیمی" بازیگر نقش "زهره" در سریال "نرگس" است صبح امروز به پزشکی قانونی تهران منتقل شد.

یک منبع مطلع در پزشکی قانونی با اعلام این مطلب به خبرنگار عصرایران گفت: هم اکنون گروه های تخصصی بر روی علت مرگ این زن در حال تحقیق هستند ولی احتمال قوی آن است که وی شب گذشته (9 آبان) خودکشی کرده است.

این منبع مطلع همچنین به خبرنگار ما گفت: البته، هنوز دقیقا معلوم نیست که جسدی که به پزشکی قانونی منتقل شده، امیرابراهیمی است یا خیر و حتی امکان دارد، جسد متعلق به فردی باشد که شبیه او بوده و در آن فیلم غیراخلاقی ایفای نقش کرده است.

یک مقام آگاه در این باره گفت: امیر ابراهیمی خودکشی کرده ولی نمرده است.

امروز شنیده می شود...

نیروهای انتظامی بررسی این پرونده را در دستور کار خود قرارداده و زهرا امیرابراهیمی را برای بازجویی فراخوانده اند تا صحت و سقم اننتساب فیلم به وی مشخص شود. توزیع کننده فیلم مذکور فراری شده و پرونده نیز در دست بررسی است!

در حالیکه خبرهای مختلفی همچنان در صدر اخبار مشاهده می شود آیا بهتر نیست ما هم کمی به روی دیگر سکه یعنی زهرا فکر کنیم! اگر ما جای وی بودیم حاضر بودیم اینچنین مورد فشار روحی و روانی بی حد و حصر قرار گیریم؟ بر فرض که بازیگر این فیلم خود او باشد. مگر در آنسوی دنیا بازیگران معروف در فیلم های سینماییشان به بازیگری صحنه های پرنو نمی پردازند؟! آیا اجتماع اینگونه با آنها برخورد می کند؟ در حالیکه نه صحت این فیلم تایید شده و نه فیلمی رسمی بوده.

همچنین بدنیست بدانیم در دین مبین اسلام و دیگر ادیان الهی گناه افترا و یا انتشار اینگونه تصاویر و فیلم ها بیش از عمل انجام شده است. پس بهتر است بیشتر مراقب اعمال خود باشیم.

در انتها برای بازیگر توانمند و آینده دار سینمای ایران آرزوی حیات و برونرفت از مشکلاتش را داریم.

 
 

 نوشته شده توسط محمد تحصیلدار در سه شنبه 85/8/16 و ساعت 1:50 صبح | نظرات دیگران()

بررسی علمی - فنی تصاویر دروغین نسبت داده شده به یک چهره سینمایی با ذکر این مهم که نباید بگذاریم حرمت هنر و هنرمند لگد مال شود
گروه تحقیقاتی «RESCUE SQUAD» : فیلم غیراخلاقی که گفته می‌شد یک هنرپیشه در آن حضور دارد، شایعه تصویری است / باید از هنرپیشه عذرخواهی شود

سرپرست گروه تحقیقاتی «RESCUE SQUAD» در گفت‌وگو با ایرانیوز، تأکید کرد: «فردی که در فیلم دیده می‌شود، شباهت‌های فیزیکی خاصی به شخص هنرپیشه واقعی دارد، اما آن‌ها دو نفر هستند.»


گروه تحقیقاتی «RESCUE SQUAD» اعلام کرد فیلم غیراخلاقی که گفته می‌شد یک هنرپیشه در آن حضور دارد، شایعه تصویری است و باید از هنرپیشه عذرخواهی شود.

سرپرست این گروه تحقیقاتی در گفت‌وگو با ایرانیوز، تأکید کرد: «فردی که در فیلم دیده می‌شود، شباهت‌های فیزیکی خاصی به شخص هنرپیشه واقعی دارد، اما آن‌ها دو نفر هستند.»
وی توضیح داد: «در دو هفته اخیر به دنبال انتشار فیلمی در یک وب‌سایت، شایعه حضور یک هنرپیشه در فیلمی غیراخلاقی مطرح شد و به دلیل عدم وجود منبع موثقی جهت کسب اطلاعات صحیح در این مورد، شایعات تازه‌ دیگری نیز منتشر شد و با توجه به اهمیت موضوع، گروه تحقیقاتی «RESCUE SQUAD» با هدف روشن شدن حقایق به بررسی تصاویر منتشر شده پرداخت.»

فیلم بررسی شده است
این مقام «RESCUE SQUAD» که خواست نامش فاش نشود، با بیان این که گروه تحقیقاتی مذکور در سال 81 تشکیل شده و تاکنون از طریق بررسی فیلم‌های مستند علت‌های حوادث غرق شدن دانش‌آموزان دختر در پارک‌شهر تهران و کشته شدن موتورسوار رکوردشکن در پیست استادیوم آزادی را روشن کرده است، درباره موضوع فیلم جنجالی اخیر توضیح داد: «سی‌دی منتشر شده محتوی دو فایل تصویری با مدت زمان‌های 23 دقیقه و 40 ثانیه، و دیگری 2 دقیقه و 37 ثانیه با فورمت MPEG اما دارای Video Size متفاوت بود. پس از ترمیم کیفیت تصاویر در کارگاه تدوین «RESCUE SQUAD»، حدود 85 فریم عکس از فیلم مورد نظر گرفته شد و در اختیار گروه بررسی قرار گرفت.»

سرپرست «RESCUE SQUAD» با اشاره به تشکیل گروهی از صاحبنظران و هنرمندان به منظور بررسی تصاویر، ادامه داد: «روزهای یکشنبه و دوشنبه (هشتم و نهم آبان‌ماه) به درخواست ایرانیوز فیلم و عکس‌ها برای گروه هنرمندان نمایش داده شد که پس از بررسی مواردی چون حالت‌های مختلف چهره و فرم اعضای صورت فرد داخل فیلم و مطابقت آن با عکس‌های هنرپیشه واقعی، روز گذشته اعلام شد این دو نفر به یکدیگر شباهت‌های ظاهری زیادی دارند و در نتیجه حضور هنرپیشه در فیلم، صحت ندارد.»

سرپرست گروه تحقیقاتی «RESCUE SQUAD» با اشاره به این که طبق توافقات قبلی نام اعضای گروه بررسی اعلام نمی‌شود، تصریح کرد: «شباهت بیش از اندازه میان شخص داخل فیلم و هنرپیشه واقعی، همه را در اشتباه فرو برد به طوری که وقتی شایعه شده است شخص مشهوری در فیلم حضور دارد، به سختی می‌توان به بیننده ثابت کرد فردی که در فیلم می‌بینید، آن هنرپیشه نیست. تأثیر قدرت شایعه بر ذهن مخاطبان، آن‌ها را وادار به قبول دروغ کرد اما این در حالی است که اگر شایعه حضور هنرپیشه مطرح نمی‌شد، هر کسی هنگام تماشای آن حتی متوجه شباهت این دو نفر نیز نمی‌شد.»

شایعه‌پراکنی ممنوع است
این مقام با بیان این که اکنون شایعه حضور هنرپیشه در فیلم، «غیر واقعی» تشخیص داده شده است و نباید باز هم به آن دامن زده شود، در عین حال انتشار شواهد و مدارک را به دلیل رعایت مسایل اخلاقی ضروری ندانست و تأکید کرد: «نتیجه تحقیقات این گروه، یک نظریه علمی است و از امروز اگر شخصی بدون شاهد، مدرک یا دلیل، بر خلاف این نظریه ادعایی را منتشر کند، ماجرا از سوی «RESCUE SQUAD» پیگیری خواهد شد و فرد اظهارنظرکننده باید تا آخرین لحظه در مقابل ادعای خود پاسخگو باشد.»
وی در پایان گفت‌وگو با ایرانیوز، گفت: «با توجه به این که عده‌ای با با لذت و علاقه و خیال آسوده هر شایعه‌ای را می‌پراکنند و افکار جامعه را به بازی می‌گیرند، از این پس گروه «RESCUE SQUAD» با شایعه‌پراکنی‌ها، به‌خصوص در ارتباط با فیلم اخیر برخورد خواهد کرد.»


فرورتیش رضوانیه: علاقه جامعه به ساختن شایعه خطرناک است

مبدع دروغ کج شدن برج‌میلاد نیز در گفت‌وگو با ایرانیوز، با اشاره به انتشار فیلم جنجالی و تأکید بر این که در جامعه ما سرعت انتشار شایعه، خارق‌العاده است و مردم شایعه را با کمال میل و نهایت علاقه باور می‌کنند و آن را با سلیقه خودشان می‌پرورانند، گفت: «تا زمانی که در تلویزیون، سینما و خبرها هیجان وجود ندارد، جامعه احساسات خود را از هر طریقی که شده تخلیه می‌کند. چنان که چند سال قبل شاهد بودیم چگونه مردم چرخ‌خیاطی‌های سینگر را باز کردند و داخل آن به دنبال الماس می‌گشتند و بانک مرکزی مجبور شد اطلاعیه‌ای مبنی بر تکذیب این شایعه منتشر کند.»

طنزی که توسط مردم شایعه شد
«فرورتیش رضوانیه» با بیان این که به علت عدم وجود موضوعات تخیلی و صحنه‌های مهیج در فیلم‌ها جامعه هر روز بیشتر از پیش به طراحی یا شنیدن شایعه علاقه‌مند می‌شود، گفت: «زمانی که در زمستان 81 خبر خنده‌دار و غیرواقعی درباره کج شدن برج‌میلاد را می‌نوشتم، هرگز فکر نمی‌کردم که روزنامه‌ها، وب‌سایت‌های خبری و شبکه‌های رادیو، تلویزیون مطلبی به آن مضحکی! را باور و سپس منتشر کنند. شایعه کج شدن برج‌میلاد تا حدی در میان مردم تقویت شد که یکی از شبکه‌های خبری معتبر غرب نیز این خبر را با جدیت اعلام کرد و ماجرا چنان جدی تلقی شد که دفتر یکی از سازمان‌های بین‌المللی مستقر در تهران نیز قصد تشکیل کمیته بحران درباره این موضوع را داشت. به دنبال این این رخدادها، یک مطلب طنز به مهم‌ترین شایعه خبری در چند سال اخیر تبدیل شد. ساکنان اطراف تهران، به تاکسی به اتوبان همت می‌آمدند تا برج را تماشا کنند و اهالی منطقه گیشا نیز با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس می‌گرفتند و می‌پرسیدند که آیا باید خانه‌هایشان را ترک کنند، یا بمانند. در واقع مردم دوست داشتند اتفاق بزرگی در حال رخ دادن باشد؛ حتی اگر مجبور باشند خانه یا شهرشان را ترک کنند.»

باید از هنرپیشه عذرخواهی شود
نویسنده کتاب بومرنگ، در گفت‌وگو با ایرانیوز، گفت: «من خودم در نوروز 85 تعدادی شایعه طنز مانند انتشار اسکناس 100 هزار تومانی و تبدیل شدن میدان ونک به چهارراه را منتشر کردم اما هیچ‌کدام به کسی توهین نمی‌کرد و به هیچ گروهی نیز آسیب وارد نشد.» «فرورتیش رضوانیه» با انتقاد از عدم رعایت حریم اخلاقی در شایعه حضور هنرپیشه در فیلم جنجالی، تأکید کرد: «وب‌سایتی که برای نخستین مرتبه فیلم شایعه را منتشر کرد، امروز که عدم صحت شایعه ثابت شده است باید رسما از هنرپیشه و مردم عذرخواهی کند.»


 نوشته شده توسط محمد تحصیلدار در سه شنبه 85/8/16 و ساعت 1:39 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

( رؤیای 24 )
محمد تحصیلدار
عشق صدای پای ما در کوچه های تنهایی است

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 292698
جستجو در صفحه

خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو