سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هرگاه خداوند، بنده ای را گرامی بدارد، او را به دوستیِ خود مشغول می سازد . [.امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 13

مهربانم !

می بینی زندگی همچنان که می گذرد ،‌ گاه چه نا بهنگام ته دلمان و حتی ایمان ما را بیرون می ریزد؟   اما باور کن ما همان قدر زندگی خواهیم کرد که تا مرگ فرصت داریم ،‌ همان قدر زندگی خواهیم کرد و همان قدر شادمان خواهیم بود و همان قدر رنج خواهیم کشید که ثروتمند باشیم یا نباشیم .

می پرسی آرامش چیست؟ برکه ها را دیده ای؟ آرامتر از برکه ها مرداب ها هستند . آرامش ،‌شکلی از مرداب هاست . اما درون آنها تحمل ناپذیر ،‌ زشت و کثیف است . مثل خانه های بزرگ و مجلل با حیاط های بزرگ که ثروتمندان با آن به جهان فخر می فروشند . ببین چطور از دور آرام و زیبا به چشم می آیند . اما باور کن در درونشان ،‌موجی از اندوهی پنهان می لغزد و اتاق ها به روی آدمها بسته است و دیدار ها همیشه کوتاه و فاصله ها همواره بیشتر . حتی مهربانی هایشان رسمی است ،‌آری ،‌آنچه این افراد را فریب می دهد ،‌قناعت بر فردیتی دروغین است که از طریق رفتاری رسمی شکل می دهد ،‌رفتاری که میان صدای بیهوده ی چنگال ها و بشقاب ها ،‌میان فاصله ی انگار بی پایان میزها و اتاق ها شکل می گیرد.

اما کافی است ،‌در تنهاترین لحظه های این آدمها ، با آنها باشیم ، وقتی که عریان بدون هیچ لباس و آرایشی در مقابل آیینه قرار می گیرند ،‌یعنی در برابر حقیقت خودشان می ایستند ،‌ فقط کافی است به حرفهای پنهانشان گوش کنی ، آن وقت خواهی دید که تمام غصه های دنیا در چشم هایشان لانه دارد . می دانی چرا ؟‌زیرا آنها بیش از دیگران در پی آرامش می گردند و رنج ها درست از همین جا آغاز     می شود.

عزیزم ،‌ در مرام من ثروتمندترین آدم عالم ،‌عاشق ترین آن است ،‌مگذار بیهودگی این زندگی و فرصت تلخ این روزهای لعنتی و به ظاهر بی فردا ،‌ نیلوفر درونت را پرپر کند .

مهربانم ، باور کن عشق کیفیت پنهانی است که ما در ته مانده ی زندگی مان ، آن را از بهشت به زمین آورده ایم و چه ثروتی بالاتر از این ؟ آن کس که این را در یابد ، باوقار در عالم قدم می زند ، با وقار      می اندیشد ، با وقار زندگی می کند و با وقار می میرد . و آن کس که این راز را نمی داند ، در تاریکی می میرد . و ببین از میان این همه آدم که وقت و بی وقت می میرند ، یکی یکی ، در تاریک و روشنایی ، کدام یک عاشق ترین هستند . باور کن آنها که عاشقترین هستند کسانی اند که به حقیقت نزدیک ترند ، چرا که حقیقت همیشه در عشق پرسه می زند ، در عشق پیداست و پنهان . و عشق ، تنها عشق می تواند آدمی را افشا کند و حقیقت ، چیزی جز افشا شدن سرنوشت ما نیست و سرنوشت ما ، راه رفتن در درون همان کیفیت پنهانی است که از بهشت آورده ایم . پس بیا ثروتمندترین افراد عالم باقی بمانیم.

هیوا مسیح در کتاب ما عشق را از بهشت به زمین آورده ایم


 نوشته شده توسط محمد تحصیلدار در جمعه 85/7/14 و ساعت 12:22 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

( رؤیای 24 )
محمد تحصیلدار
عشق صدای پای ما در کوچه های تنهایی است

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 4
مجموع بازدیدها: 292907
جستجو در صفحه

خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو